top of page
Line

TOYOTA 

Interiörkoncept & implementering för europeiska marknader 

Line

OM

Interiörkoncept / Grafisk design / Showroom / Varumärkesupplevelse / Varumärkesimplementering

// Projekt

Highway har stolt stöttat Toyota, världens största biltillverkare, i över 25 år. Bland annat har vi hjälpt till med design, kundupplevelse, produktion och implementering av deras återförsäljningskoncept hos återförsäljare i flera länder i Europa.

För detta återförsäljningskoncept ville Toyota säkerställa en smidig och effektiv övergång inom den beslutade tidsplanen. För Sverige innebar det att implementera det nya konceptet på 88 olika platser under en fyraårsperiod.

// Vad vi gjorde

Genom mångårig erfarenhet med Toyota Sverige och dess återförsäljare har Highway, tillsammans med Toyota Sverige, anpassat det pan-europeiska konceptet som tagits fram av Toyota Europe till den svenska marknaden. Detta djupgående arbete har möjliggjort både kostnadsbesparingar, förbättrad design och användarvänlighet. Så väl som en förhöjd kund- och varumärkesupplevelse. Något som går i linje med den svenska kunders förväntningar. Highway hanterade sedan allt från inköp, produktionskontroll till projektering, installation och hantering vid var och en av de 88 återförsäljarna.

Genom implementeringen hos alla Toyotas återförsäljare i Sverige så har varje Toyota-kund fått möjligheten att uppleva Toyotas produktutbudet i en miljö värdig Toyotas varumärke.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESSTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page