top of page
Line

SIGHTIC 

Ny visuell identitet för ett varumärke med en revolutionerande idé

Line

OM

Varumärkesidentitet / Visuell Identitet / Grafisk Design / Kommunikationsstrategi / Varumärkesimplementering 

// Projekt

Tillsammans med Sightic tog Highway sig an uppdraget att modernisera Sightics visuella identitet. Sightic specialiserar sig på utveckla AI-baserad mjukvara som använder ögonspårning och maskininlärning för ett icke-påträngande sätt att upptäcka berusning. Målet var att uppdatera Sightics logotyp, ingjuta den med en modern stil, samtidigt som den bevarar sin symbolik. Utöver det utvecklade vi en ny färgpalett, ikonbibliotek, typografi, bildbank – inklusive visuell tonalitet. Vårt tillvägagångssätt syftade till att skapa bilden av ett samspel mellan teknisk precision och den en mänskliga känslan. Samt att anpassa upplevelsen av varumärket till Sightics mission och vision.

// Vad vi gjorde

Resultatet är en visuellt fängslande och sammanhängande varumärkesidentitet för Sightic. Den uppdaterade logotypen överbryggar effektivt gapet mellan högteknologisk innovation och en mänsklig hänsyn. Vilket bekräftar Sightics engagemang för säkerhet och effektivitet. Den nya färgpaletten med en mängd nya färger, samt ett nytt typsnitt, ger Sightic en rik verktygslåda för att kommunicera sina unika värden på ett sätt som gör att Sightic sticker ut från sina konkurrenter. Tillsammans med grafiska ikoner och bilder lyfter det visuella utseendet det mänskliga, transparenta och positiva förhållningssätt som Sightic tar till den utmaning de vill ta sig an.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page