top of page
Line

FASTIGHETSBYRÅN

Konceptutveckling & varumärkesimplementering från Sverige till Spanien

Line

OM

Varumärkeskoncept / Varumärkesupplevelse / Varumärkesimplementering / Grafisk design 

// Projekt

Fastighetsbyrån, Sveriges ledande fastighetsmäklare, bad Highway att utveckla ett interiörkoncept som skulle kommunicera deras kärnvärden och kombinera attraktiva utrymmen för möten och arbete. Med fler än 260 kontor, från polcirkeln till södra Spanien, var det en unik utmaning.

// Vad vi gjorde

Från en tydligt definierad visuell identitet skapade Highway ett interiörkoncept som utstrålar en välkomnande öppenhet och en känsla av trygghet, genom ett urval av harmoniserande material och färger. Som ett fysiskt ankare i en digital tidsålder lägger vi vikt vid att varje kontor ska kännas igen som ett kontor för Fastighetsbyrån, oavsett var i världen kunden besöker. 

Som ett pågående projekt hjälper Highway alla franchisetagare att anpassa sig till och implementera konceptet. Att få det att passa varierande budgetar, inredningsutrymmen och individuella behov, inom ramen för konceptet.

 

Slutresultatet, 265 kontor – ett enda, enhetligt varumärke.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page