top of page
Line

ESAB

Utställningskoncept för en helhetsupplevelse över gränser

Line

OM

Showroom / Utställning / Varumärkeskoncept / Varumärkesimplementering

// Projekt

ESAB, ett företag med en rik historia och en världsledare inom svets- och skärutrustning, ville göra en storslagen återkomst till den välrenommerade Schweissen & Schneiden-mässan i Tyskland. Som en långvarig kreativ partner till ESAB fick Highway uppdraget att utveckla ett mässkoncept som skulle överbrygga gränser, geografiskt så väl som digitalt – och skapa en verkligt uppslukande kundupplevelse.

// Vad vi gjorde

Med en 1000 kvm stor monter, med produktunika zoner, synliggjorde och inspirerade vi kring ESAB:s löfte om att göra kundernas utmaningar möjliga när de är utrustade med ESAB-produkter. I zonerna kunde varje undervarumärke och dess erbjudande kommuniceras, trogen sina värden och med fängslande omgivningar som möjliggjorde produktdemonstrationer, möten och spontan dialog. En perfekt miljö för visning av det stora antalet produktlanseringar som skedde under mässan.

Efteråt har feedbacken varit oerhört positiv angående designfilosofin för montern, uppmärksamheten kring detaljer i varje kontaktpunkt med varumärket, från materialval till kommunikationsstrategi, samt hur implementeringen genomfördes.

 

Eller som Niklas Sondell, Director EMEA Market Communication sa; "Så roligt att arbeta med riktiga proffs!"

 

Vi är lika tacksamma för möjligheten.

// Resultat

Line

VARUMÄRKESTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

VARUMÄRKESIMPLEMENTERING

bottom of page