top of page
Line

AR PACKAGING

Ny varumärkesplattform för att maximera aktievärdet

Line

OM

Varumärkesstrategi / Varumärkesidentitet / Visuell identitet / Grafisk design / Digital design / Utställning

// Projekt

AR Packagings ursprung går tillbaka nästan 100 år, då Erik Akerlund och Ruben Rausing fick den revolutionerande om idén att omforma branschen med sina förpackningslösningar. Idag är de en global aktör med branschledande produkter.

 

Highway ombads att designa och utveckla en ny varumärkesplattform samt en ny visuell identitet för AR Packaging.  Den rika historien, kreativiteten och modet tillsammans med deras varma och öppna kultur är det som inspirerade oss. 

// Vad vi gjorde

Resultatet är en lekfull och samtidigt ändamålsenlig och effektiv plattform som använder tydliga färger och ett unikt utvecklat typsnitt. Detta i kombination med andra varumärkesinitiativ hjälpte AR-Packaging att öka sitt varumärkeskapital. Vilket resulterade i slutmålet om att köpas upp av en annan aktör på marknaden. Idag är AR Packaging en integrerad del i det amerikanska förpackningsföretaget Graphic Packaging.

// Result

Line

VARUMÄRKESSTRATEGI

Fler uppdrag

VARUMÄRKESIDENTITET

bottom of page